Välkommen till mig & min värld

söndag 26 januari 2014

Sporthelg....................

Finaste mannen åkte till Gbg tidigt igår morse - taxin hämtade honom ca 05:30 med avfärd mot Arlanda.
Jag sov vidare ngr timmar innan jag satte fart mot hemmet i Sandviken. Snabbt in på ICA Björksätra och handlade....sedan snabbt byta kläder och snabbpromenad till Göransson Arena och lite extra jobb under Göransson Cup i fotboll. Jag "basade" över en av kioskerna...skoj! Fick jobba nästan hela passet med en härlig "bandymorsa".....hon har sin son i ett äldre SAIK-lag. Jösses vad vi skrattade....och vi upptäckte att vi har mycket gemensamt...nu är vi vänner på FB. Jag fick även en massa härliga kramar och hejja-rop fr "gamla" fritidsbarn och deras föräldrar. Jobbade 11:00-19:00 och kan ju säga att det var en trött mamma som traskade hem väldigt sakta (blev strax över 11' steg igår)...fotbad och sedan sängen....somnade strax efter 20:00...ha ha
Minns inte ens när det hände senast :)

Lillprinsen kom hem 07:15....avfärd fr Göransson Arena mot poolspel i Borlänge kl 08:00.
Vilket spelschema.....4 matcher inom loppet av 2h (2x15min/match) utan uppehåll....de bara bytte motståndare. Min lillprins stod i mål hela tiden.....en massa räddningar, tagna straffar, benparader, "handskada" som frambringade tårar (tack Hagge som tröstade <3 ) och grabbarna kämpade ute på isen!
Efter dessa 4 matcher blev det 30min lunchpaus och min lillprins blev lovad vila....byte av målvakt. Laget fick köra ytterligare 2 matcher på raken. Dagens spelfacit blev: 3 vinster, 2 oavgjorda & 1 förlust :)
Duktiga grabbar vi har i laget! Hejja dem!!
Vi lämnade Borlänge 15:30 ca.....och kl 17:00 var vi hemma vid Göransson Arena igen.....trötta men nöjda.

Nu har  jag både pratat med finaste mannen som är hemma fr Gbg och min fina syster. Nu väntar duschen och sedan sängen.....en ny arbetsvecka väntar imorgon.........God natt!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar