Välkommen till mig & min värld

måndag 27 januari 2014

"Vamm"......

Jag frös när jag la mig för att sova igår kväll...jag frös när jag vaknade och åkte till jobbet.....jag frös på jobbet....vid lunchtid gav jag upp och åkte hem.
Väl hemma la jag mig i soffan och under täcket fullt påklädd...brrr!!
Strax före 15:30 ringde jag min lillprins fritids, han har modersmål mellan 14:30-15:30 varje måndag, och frågade om de kunde skicka hem honom själv idag eftersom jag låg hemma. Han kom precis tillbaka fr finskan när jag ringde, så jag fick prata med honom. Han kom springande fort hem, klev innan för dörren och ropade "Hej mamma!". Sedan fick jag pussar och kramar och sedan kom: "Mamma, jag blev så orolig!"

Det jobbiga med att vara ensamstående mamma är att när man blir sjuk, måste man fixa allt iaf....handla, laga mat, tvätta, diska, hjälpa lillprinsen med läxorna m.m. Min fina syster hjälper allt hon kan och hinner, men jag vill inte belasta henne mer än jag måste <3
Så när lillprinsen kom hem och fick i sig lite extra mellis, åkte vi till ICA Maxi för att handla lite...och inte att förglömma....Alvedon!! Brr....vad jag frös! Istället för VAB (=vård av barn) får jag väl "Vamma" (=vård av mamma) mig själv i några dagar.

Nu ska jag fixa en mugg med värmande té och linda in mig i täcket och bara njuta av lugnet.
Foto: Värmer mig med te' som min fina syster talat sig varm om :)
Ett té som min fina syster talat sig varm om....måste testas :)

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar