Välkommen till mig & min värld

torsdag 23 januari 2014

Bandy-bandy-bandy.....myggfritt :)

Oljelampan lyste på LillaP i morse när vi åkte mot fritids.....åkte in på macken efter att jag hade lämnat lillprinsen. Köpte oljan som jag skulle ha och upp med motorhuven...."sofar so good".....men sen då.....orkade inte vrida upp locket (där man fyller i oljan). Frågade en man som stod brevid LillaP med sin bil, om han kunde hjälpa mig.....han försökte lite "kaxigt"-lätt att vrida samtidigt som han sa "Den här orkar ju inte du vrida upp....." Hmmm...men det gjorde inte han heller...HA! Han sa åt mig att fixa en tång så skulle jag nog få upp den....GRRR! (och så åkte han iväg....får man morra nu?). Jag traskade tillbaka in på macken och frågade om de hade en tång jag kunde få låna.....och av bara renarama ilskan lyckade jag få upp den.....fyllde på oljan och gick tillbaka in till macken och tackade för lånet av tång. Kvinnor kan - JAG kan!

Lillprinsens bandylag körde träningen på uteplan ikväll....det var helt klart myggfritt ;) Hua....var nog runt -10*C och de körde 1h. Lillprinsen frös inte och när han tog av sig buffen som han har under hjälmen, var han genomsvettig om håret. Snabbt hem för att duscha - vi åkte bil till dagens träning bara av den anledningen att det var så pass kallt och träning ute (annars brukar vi gå, för vi bor så himla nära).

Sedan blev det torsdagsmys i sängen - lillprinsen åker ju till pappa sin imorgon.....snyft :(
Vi tittade på
Spännande och superbra tyckte lillprinsen - mamma instämmer. Nu vill han se efterföljaren.....vi får väl se till att köpa den ;)

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar