Välkommen till mig & min värld

söndag 19 januari 2014

Karlbyhedens bandyplan......

Klockan 9:00 avgick SAIK-bussen fr Göransson Arena med destination Karlbyheden i Dalarna - för er som inte vet, så ligger denna lilla by strax utanför Sundborn och ca 10km fr Falun.
Lillprinsens lag SAIK U 10, skulle spela poolspel där mot 2 Dala-lag samt mot ett Hälsinge-lag (Edsbyn).
Vilket surr det var på grabbarna i bussen dit - tog ca 1h.....lillprinsen satt med lagkompisen E.N och jag satt med finaste mannen.
Väl framme var det bara att byta om (i alla fall för min lillprins som är målvakt)....ngr grabbar skulle få stå över i varje match, så att de skulle få spela så mycket som möjligt - men båda målvakterna skulle spela i varje match, men de stod varannan halvlek.
Första matchen spelades kl 11:00, nästa 12:20 och den tredje matchen 13:00....inte mycket vila (20 min då lillprinsen hann äta en smörgås, dricka en yoghurt samt gå på toaletten). Matcherna spelads 2x15min.
Det blev en vinst, en uddamålsförlust och en oavgjord match. Det snöade lite nästan hela tiden och de plogade inte av planen en enda gång, så bollen följde inte med riktigt som grabbarna ville :(
Bra kämpat av våra grabbar!
Trötta grabbar var tillbaka vid Göransson Arena klockan 15:00.

Finaste mannen släppte vi sedan av vid "Gunnars Udde" - han skulle fortsätta att fotografera, fast nu ute i naturen :)
Lillprinsen och jag åkte till ICA Supermarket, Björksätra för att handla lite....sedan blev det slapp hemma i soffan - friskluftsförgiftad mamma...ha ha

Förra helgen spelade ju SAIK mot Vetlanda i den s.k BissenBrainwalk matchen och hela A-laget hade special designade matchtröjor (se tidigare inlägg om du vill se laget i dessa tröjor).
Hur som helst, så skulle vissa av tröjorna auktioneras ut på Tradera och pengarna skänkas till Hjärnforskningen. Auktionen avslutades ikväll. Vi budade på målvakten Pasi Hiekkanens snygga tröja (brandgul = orange) och vi VANN till lillprinsens stora glädje!!!!!!

kramkram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar