Välkommen till mig & min värld

onsdag 22 januari 2014

Full rulle igår.....fortsatte ngt lugnare idag.....

Igår var det full rulle från tidig morgon tills jag stupade i säng kl 22:00.
Lämnade lillprinsen på hans fritids strax efter 7:15 och sedan susade jag vidare ut på E16 och jobbet i Gävle.
Slutade 16:15 och vi var hemma igen ca 17:00.
Lagade middag - när lillprinsen får välja blir det kokt torsk, kokt potatis och kall fisksås, diskade, startade tvättmaskinen, hjälpte lillprinsen med matteläxan, hängde tvätten, packade lillprinsens gympa-ryggsäck, njöt av en mugg Änglakaffe, pratade med vännen C.N.....och sedan trodde jag att jag skulle hinna/orka ringa finaste mannen innan jag somnade....men icke då....suck.....la huvudet på kudden och somnade bums....med mobilen i handen.....gäsp!

Idag lämnade jag lillprinsen ungefär vid samma tid som igår....och jag började 7:45 idag också.....Fm jobbade jag i 3:an....de skulle åka skridskor idag, så jag kollade allas hjälmar så att de satt rätt.....inte en enda gjorde det (tog mig bara en timme att fixa dem)....men hejja mig så duktig jag var och alla tackade så snällt och de förstod varför hjälmen ska sitta riktigt :)
På eftermiddagen sydde vi vidare på våra fleecemössor och sedan efter mellanmålet gick bästa kollegan A och jag till gympasalen med våra tjejer och tränade innebandy.....vilken stämning....blir så himla glad :)

Lillprinsen följde med bästisen L idag....de traskade hem till L ensamma vid 15.30 tiden. Jag hann handla, surra lite med finaste syster innan jag hämtade hem min lillprins vid 18-tiden. Middag fixades snabbt, körde igång en maskin tvätt, lillprinsen gjorde svenska läxan medans jag hängde tvätten....och nu ska jag ta och snabbduscha innan sängen kallar.....ska bara packa ner skridskorna åt lillprinsen inför morgondagens gymnastikpass i skolan innan ;)

kramkram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar