Välkommen till mig & min värld

tisdag 7 januari 2014

Ledig idag.....

Planeringsdag på lillprinsens skola/fritids betyder att mamma tar en semesterdag och är hemma. Känns lite lyxigt jag vet....men jag har aldrig lämnat lillprinsen till ngt annat ställe (förskola/fritids) när hans förskola/fritids haft planeringsdag. Men en enda gång har hans fina kusin A tagit hand om honom, när jag inte fick semester.

Det enda som står på agendan idag är att plocka bort julen. Tvättmaskinen ska också få göra sitt....he he he

Tittar på "Efter 10" med Malou von Sivers....de slår hål på en massa myter om bl.a att hamna i klimakteriet och få minskad sexlust. Skönt att höra att det inte stämmer.....*ler*

Igår kväll chattade jag lite med en vän på FB. Hennes mamma somnade in på nyårsaftonen efter ett långt liv....de senaste 5 åren har hon (mamman) bott på samma demensboende som min lilla mamma. Mamman hade varit väldigt trött på julaftonen och sagt att hon önskade somna in för gott. På juldagen hade hon somnat medans hon satt och åt mat. I efterhand har hon fått veta att mamman hade fått en s.k "Tia" och bara somnat in. Det hade gott väldigt fort på slutet. Skönt att det gick fort.....tycker jag och det tycker min vän också.

Min lilla mamma har fått en rörelsedetektor i sitt rum....så att de har koll på när hon är uppe och går på nätterna - då hon borde sova. Min mamma har varit ovanligt pigg under hösten/vintern, men mamma tacklar av sakta men säkert....hon går fram & tillbaka fortfarande, men inte lika fort dock :)

Nu måste jag sätta lite fart...annars rinner timmarna iväg och finaste mannen hinner komma hem innan jag hunnit göra det jag hade tänkt ;)

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar