Välkommen till mig & min värld

onsdag 1 januari 2014

2014 är här...................

Årets första dag.....vad spännande det låter! Ingen vet vad som kommer att hända under dessa 52 veckor som är året 2014.....ett helt år som ger oss möjlighet att förändra saker i våra liv som vi inte riktigt gillar. Ett år som ger oss möjlighet att uppleva nya saker....nya ställen.....hitta lyckan eller fortsätta att vara lycklig med de man älskar <3
Jag har inte, som vanligt gett ngr nyårslöften....men skulle kunna lova att inte börja röka....ha ha ha....klarar jag galant eftersom jag Aldrig rökt i hela mitt liv ;)
 
Jag har en fd kollega som hyllas med en öppen Facebook grupp, "Töntmorsorna", för sitt agerande som en superbra mamma igår. Dottern ansåg att hon hade en töntig mamma, men hon som mamma stod på sig och följde med dottern ner på stan och sedan tog med sig dottern hem, medans kompisarna fick vara kvar för sina föräldrar bland en massa alkoholfyllda personer. Hejja dig A-K!!!
Jag kanske redan är en "töntmorsa" utan att jag och min lillprins har fattat det....he he he.....men han vet att vissa saker får man vänta på...ingen mobiltelefon innan han fyllde 9 år, spel har åldersgräns av en anledning, filmer har åldersgräns av en anledning m.m
Sverige och världen behöver fler "töntmorsor" (och farsor också för den delen) som vågar stå kvar som vuxna med sunda värderingar, när våra barn testar våra familjeregler och vill testa sina vingar (utan att de kan se konsekvenserna av sitt agerande - för att de helt enkelt inte har den förmågan än). På tok för många barn/ungdomar tillåts springa ute vind för våg sena helgkvällar/nätter, utan att deras föräldrar "bryr sig".
Det fanns barn/ungdomar under min uppväxt också som fick vara ute vind för våg utan att deras föräldrar "brydde sig". För många gick det åt skogen för, andra har som vuxna lyckats bryta upp och börjat om (eloge till dem) och vissa var redan då "maskrosbarn" och klarade sig genom uppväxten med bravur.
Jag tänker låta 2014 bli ett "töntmorsa-år" om jag måste det....men jag tvivlar på det.....he he he....men vem vet?
 
Hejja alla mammor, pappor och andra vuxna som vågar vara TÖNTIGA!
 
kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar