Välkommen till mig & min värld

måndag 29 juli 2013

Sista semesterveckan inleds med gråmulet väder......





I lördags styrde vi LillaP först mot Sandviken....tittade till fina systers katter och hämtade lite saker vi har här.....innan vi åkte norrut utmed Jungfrukustvägen (sträckan Iggön-Söderhamn).
Från Söderhamn åkte vi inåt landet (Hälsingland skulle utforskas)
Vi stannade till hos Erik-Anders i Asta för att fika. En av Sveriges 12 Världsarv...en Hälsingegård. Så vackert och lugnt!


Foto: Jag vill vara liten igen....snacka om lekstuga.
Lekstuga byggd som en Hälsingegård..Jag vill också vara liten!!!
 
Vi hörde åskan på avstånd....och regnet kom när vi var framme hos Maja och hennes café & presenter i Regnsjö.....he he he.

Foto: Tittat in hos Maja i hennes café & presenter.
Majas Café & Presenter
 
Foto: Min lillprins är hemma <3
När jag väntade min lillprins bad jag varje kväll att jag skulle få en son...jag fick min lillprins <3 Därför var jag bara tvungen att köpa denna plåtskylt <3
 
Den här plåtskylten köpte jag hos Maja. När jag väntade min lillprins 2003/2004 bad jag varje kväll att jag skulle få en son.....och jag fick en prins :)
 
 
Middagen åt vi i Bollnäs på en grekisk restaurang....kan inte minnas när jag senast åt en så god Moussaka......mmmmmums!
 
Foto: Mmmmm....så gott!
Spana in lökskålen med Tzatziki

 
Vi hade ju vårt sommarhus med oss och planen var att tälta i Los....men näe! Det kryllade av utländska bärplockare...så vi åkte vidare mot Ljusdal. Där fanns det en camping utmed Ljungan.....men där var det fullt (p.g.a ngn fotbollsturnering)...jaa, det fanns ju en tältplats kvar brevid sopcontainrarna....hmm.....lockade inte riktigt! Men finaste mannen tog sig ett kvällsdopp iaf.
Nu styrde vi LillaP mot Järvsö....där finns det ju också en camping. Men där stängde de incheckningen kl 21:00......och vi kom dit 21:06....pip!!!
Vi åkte vidare och strax utanför Järvsö finns det en liten ort som heter Kramsta.....där sov vi en natt på Kramsta Gästgård.
 
 

Foto: Detta kallar jag Room with a view - och frukosten avnjöt vi ute på balkongen nedanför <3
Detta kallar jag Room with a view

Innan vi lämnade närheten till Järvsö tittade vi in hos Lill-Babs och hennes caffär. Jag köpte en lite söt toa-skylt.....men någon fika blev det inte.....vi var så mätta efter frukosten på Kramsta Gästgård.
 
Foto: Köpt hos Lill-Babs....he he he
Skylten är trolltomten på pottan (la den på boken för att den skulle ligga plant).

Hemmåt åkte vi en liten med härlig väg via Annefors och Ockelbo. Hemma i Sandviken var vi kl 15:00.....Finaste mannen åkte och handlade med svärfar......och sedan väntade vi hem lillprinsen (kl 17:00).
Oj vad det var skönt att få hem lillprinsen som jag har saknat <3
 
 
Nu är det måndag och finaste mannen jobbar. Lillprinsen och jag är lediga denna veckan också......sista veckan innan vardagen börjar.....hmmm
Vi vaknade till ett gråmulet Sandviken.....men vad gör väl det.....vi kan nog roa oss iaf :)
 
 
kramkram

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig road-trip!
    Så mycket fint det finns att se på nära håll!
    Ha det gott denna sista semestervecka!
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det underbart! Vi planerar långresor/utlandsresor så mycket att vi glömmer bort allt vackert som vi har på nära håll <3
    kramkram

    SvaraRadera