Välkommen till mig & min värld

onsdag 31 juli 2013

Onsdag går mot kväll.....

Idag var hela lilla familjen vaken 07:30.....WOW!!! Lillprinsen kom upp med ett glatt "Go'morron" <3
Finaste mannen åkte till jobbet och lillprinsen fick sin frukost :)

Jag tog tag i min släktforskning igår kväll - haft en paus......jag gör den för min lillprins del, så att han en dag (om han vill) kan se sitt släkt-träd - ja, delar av den iaf....man kan ju göra den hur stor som helst......ha ha ha
På min mammas sida har jag kommit en bit....men blir lite stopp på min mormors sida (hon föddes i USA 1905....men kom tillbaka till Finland när hon var liten).
Nu tänkte jag fylla på lite på lillprinsens farfar & farmors sida. Jag ringde lillprinsens farmor och fick lite datum av henne...hon gillade idéen iaf :) Sedan ringde jag lillprinsens farfar....men han hade inte så mycket att berätta.....men han bekräftade iaf att lillprinsen har sameblod i sig och det jag hittills fått fram, så kommer farfars fars sida av släkten från Jormvattnet, Gäddede, Jansjö, Norge m.m
Det är väldigt spännande med släktforskning....det är trots allt lillprinsens historia jag letar efter (hans rötter.....och på vägen hittar jag en del av mina egna rötter <3 )

På eftermiddagen tog vi oss en liten cykeltur till affären.....Ugglemössan postades till T3 i Gävle....och lillprinsen surrade hela vägen dit...hela tiden inne i affären när vi handlade....och hela vägen hem....han kan prata han :)

Lillprinsen valde dagens middag: Stekt lax och färsk potatis....mums! Han åt två portioner :)

kramkram

Jag råkade "störa" min lillprins när han försökte somna...så jag bad om ursäkt. Till svar fick jag: Jag godtar din ursäkt! Oj, var kom den ifrån *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar