Välkommen till mig & min värld

måndag 15 juli 2013

Måndag kväll.....

Finaste mannen åkte iväg till jobbet vid 07:30 tiden....hans semester är slut :(  Lillprinsen sov så sött i sin säng - han hade lite svårt att somna igår kväll...han var väldigt mammasjuk <3 Behövde ligga nära nära och snusa på mamma <3
Jag låg och läste dagens Gefle Dagblad i sängen.....men min mage kurrade för mycket, så det var bara att fixa frukost till lilla mig :)

Efter att lillprinsen hade ätit sin frukost, cyklade vi över till Lassas där bästisen I bor med sin mamma, bonuspappa & lillasyster. I hade nog vaknat tidigt idag...för han kom cyklade mot oss och tyckte att vi kom sent....ha ha ha....vi kom strax efter 10:00.
Jag cyklade hem igen och börjde med att köra igång tvättmaskinen....njöt en latte innan jag sedan gav mig på lillprinsens rum.
Han ska få ett hörnskrivbord till skolstarten - mannen har ett som bara står i hans källare och väntar på att köras hit.
Hängde tvätten innan jag cyklade för att hämta hem lillprinsen strax före 14:00.....cyklade hem med en glad lillprins (tack bonuspappan M som var hemma med alla 3 barn).
Hemma igen hjälptes vi åt lillprinsen och jag i hans rum.....han var så duktig så....vi har sorterat bort en hel del leksaker som han inte leker med längre - de ska förflyttas ner till källaren. En del saker ska skänkas bort.....en del slängde vi (de som var trasiga). Nu har vi röjt så att skrivbordet får plats :)
Strax före 17:00 tog orken slut för lillprinsen.....så vi fortsätter vårt städprojekt imorgon :)

Finaste mannen ringde strax efter 17:00.....då var han på väg hem fr jobbet i Gävle. Fixade ris & korvstroganoff till middag idag....men lite latte och munk till efterrätt....ha ha ha....lyxigt värre!

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar