Välkommen till mig & min värld

tisdag 9 juli 2013

Min lilla mormor och jag..........

Jag har "gillat" en sida på FaceBook sedan i mitten av maj som heter "Min lilla mormor och jag". Det är en sida om en liten inredningsbutik som en kvinna i Hede, utanför Horndal har hemma på sin tomt (i ett litet-litet hus bakom garaget).
Eftersom det inte kändes som ngt ligga-på-stranden väder igår, så hoppade vi in i LillaP och åkte mot Horndal, Dalarna. Vi bor relativit nära - det tog bara 50min.
Säger bara OJ vad mycket fint det fanns!! Speciellt dyrt var det inte heller. Jag köpte lite prylar, likaså finaste mannen....innan vi sedan tog lite kaffe i deras fina trädgård (som de bjöd på).


Foto: Min fina tillbringare som jag hittade hos "Min lilla mormor och jag"
Min fina tillbringare som jag köpte hos "Min lilla mormor och jag"



 Hem åkte vi en annan väg.....så otroligt vackert med hus lite här och lite där...vägen slingrade sig fram genom skogen mot Österfärnebo. Vi funderade och försökte gissa var vi skulle komma fram....men vi gissade inte rätt kan jag säga. Vi kom fram vid Österfärnebo camping! (ha ha ha)

Vi hann med en cykelrunda förbi min fina syster & co också. De har semester och målar om sitt radhus (vilket de måste göra vart 10år).
Jag hittade en kryddblandning hos "Min lilla mormor och jag" som INTE innehåller paprika till min fina syster. Nu kan de andvända samma kryddblandning när de grilla - min fina syster & deras äldsta dotter (som visserligen inte bor hemma) är båda allergiska mot just paprika.
Det blev ett fika stopp på en si så där 1h innan vi cyklade vidare.....hem via Trebo brygga.
Fleecetröjan värmde gott kan jag säga :)

kramkram och ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar