Välkommen till mig & min värld

fredag 12 juli 2013

En dag i Stockholm......

Igår tillbringade finaste mannen och jag en heldag i den kungliga huvudstaden. Bussen gick 06:55 fr Sandvikens resecentrum 2,5h senare var vi framme :)
Vi började m lite kaffe på Cityterminalen innan vi vandrade vidare...mot NK och sedan Mood. På Mood var det en viss speciell affär som skulle besökas.....finaste mannens favorit......


MCS = Marlboro Classics
Han inte bara tittade...utan han shoppade också...bl.a en klänning till mig <3 TACK <3 älskar dig <3
Sedan åt vi en helt underbar salladslunch inne på Mood innan vi gick vidare...


Efterrätten åt vi inne på Gallerian...blev en varsin frozen yoghurt - mums!!

Min efterrätt :)




Finaste mannens efterrätt :)


Från Gallerian strosade vi vidare mot Gamla stan - turister! Tittade in i olika affärer utan att känna ngn stress.

Foto: Vi köpte världens coolaste T-shirt till lillprinsen våran (hittade den i en butik i Gamla stan)
Vi hittade en supercool T-shirt till lillprinsen våran i Gamla Stan. Gå in på www.animaltshirts.se eller www.themountain.com  för att hitta en egen :) Eco-tänk vad gäller dessa produkter...inga giftiga tryckfärger...gillar!
 
Blev en promenad ut till Fotografiska museet och lite titt på deras 3 utställningar - Motohiko Odanis bilder var jättekonstiga...fattade ingenting (ha ha ha)....en utställning var väldigt vacker på ett gripande sätt (Håkan Ellfsson) och en var...ja hur ska jag säga konstnärligt konstig på ett provocerande sätt med väldigt vackra bilder och väldigt konstiga bilder (googla på Helmut Newton)
Blev en fika i Gamla stan....och en stilla promenad tillbaka in mot city via Kungsträdgården och slutligen middag på Jensens Böfhus -mums!! 
Trötta men mätta satte vi oss på bussen hem kl 21:00.

Kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar