Välkommen till mig & min värld

måndag 8 juli 2013

Semestern fortsätter en vecka till.........men utan lillprinsen dock *snyft*

Nu var det ett tag sedan jag skrev....oj oj oj

I fredags packade vi in oss i LillaP - vårt sommarhus var naturligtvis med....Vi styrde kosan mot Leksand, Dalarna....men med ett stopp i Insjön. Blev lite shopping och lunch innan vi fortsatte mot Leksand Strands camping.


Foto: Vårt sommarhus

Vilken fin camping (4 stjärnor).....vid Siljans strand. Lillprinsen var med och byggde Lego i en timme eller så....sedan sprang han runt och lekte. Vi lagade middag vid 19:00 tiden.....och naturligtvis kom regnet in över sjön.
Jösses vad det regnade....och regnade.....Nu skulle vårt sommarhus testas! Lillprinsen somnade till smattret men finaste mannen och jag låg vakna en bra stund....sedan somnade vi och vaknade....somnade och vaknade ett antal ggr. När det regnade som minst en stund där mitt i natten bar jag ut alla våra väskor till bilen.....och förberedde baksätet åt lillprinsen, utifall att vi skulle behöva flytta ut till bilen för att sova vidare den natten....vår första natt i vårt nya fina sommarhus.....Men vi hade tur.....det slutade att regna och solen kom fram :)

Efter frukosten plockade vi ihop vårt pick & pack för att  åka ca 500m till Leksand Sommarland!! En solig dag för bad,lek & bus <3 Har ni inte varit där....då har ni missat ngt! Det finns aktiviterer för alla åldrar.

 
 
Under högsäsong stänger de kl 18:00, men vi gav upp ca 45 min innan stängning. Det räckte med ca 6h......för oj vilken trött kille vi fick med oss hem. Han somnade efter ca 15min körning....sedan sov han till Falun där vi stannade för att köpa glass och korv - jag väckte honom ska jag skriva....annars hade han sovit vidare :)
Efter Falun höll han sig vaken de resterande milen hem (ca 7okm). En trött familj landade hemma i Sandviken vid 20:00 tiden.....och kl 22:00 sov hela familjen.....ha ha ha...när hände det senast??? ALDRIG hänt kan jag säga :)
 
Igår söndag var vi bara hemma. Jag tvättade 3 maskiner tvätt....lillprinsen lekte i sitt rum hela dagen....finaste mannen tittade på Tour de France ( senare Wimbledon finalen - herrar). Det var en av årets varmaste och soligaste dagar här igår....men vi valde att vila fr solens strålar dock.
Jag packade även min lillprins väska....han åkte till sin pappa igår - han ska vara borta en vecka *snyft*
Mitt mamma hjärta vänjer sig aldrig vid våra avsked.....längtar så tills vi ses igen. Jag och min lillprins har bestämt att pappan får hämta & lämna vid Statoil-macken kl 17:00....det är nära hem och det finns alltid folk där (vill inte riskera ngt).
 
Jag och finaste mannen stannade kvar i Sandviken....vilket vi inte brukar göra. Vi brukar alltid bo i Gävle när vi inte har lillprinsen hemma.
Nu tog mannen en sväng med cykeln....och jag åkte iväg till ICA Björksätra för att handla.
Blev en sen middag på balkongen......men så ljuvligt! Lugnt och rogivande...ngr bilar åkte förbi på Årsundavägen...men inget som störde. Vi satt ute till närmare 23:00.
 
 
Foto: Sen middag på balkongen

Nu är det måndag.....min 2:a semestervecka...finaste mannens 3:e....och en vecka utan lillprinsen.....vi får se vad vi hittar på.......återkommer :)

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar