Välkommen till mig & min värld

lördag 20 juli 2013

En lördag i lugnets tecken.....

Efter en vecka med en massa tankar i huvudet är det nu utrett.....min skenande fantasi hade lite rätt.
Höll på att gå i bitar...men nu är puzzlet helt igen :)

Vädret den här veckan har inte direkt varit "Jippie!" nu åker vi och badar. Mulet, kallt och blåsigt.....så lillprinsen och jag har varit hemma och plockat med lite (städat låter så himla tråkigt....hi hi hi). Ibland är det faktiskt så himla skönt att bara vara - inga måsten!
Jag har varit ledig i 3 veckor och jag är så utvilad. Till veckan ska jag jobba igen...men bara en vecka...är ledig igen v 31 med min lillprins.

Imorgon kl 17:00 åker min lillprins till sin pappa igen (en vecka). Lillprinsens pappa har sedan 2010 klagat på att han får ha sonen så lite - finns en hovrättsdom hur umgänget ska se ut(under 2009 hade han inte sonen utan bevakning). Speciellt klagomål ang sommarumgänget....2x2 veckor (pappan vill ha 4 veckor sammanhängande, men det får han inte). Men 2013 har han själv valt att ha sonen 1x1 vecka.
Ja, ja.....jag klagar inte...jag skulle helst ha min lillprins hemma hela tiden.

Snart har vi varit "sambos" i 3 veckor finaste mannen och jag. Vi har bott här i Sandviken hela den tiden....men på måndag flyttar vi till Gävle. Vi börjar båda jobba kl 8:00...så vi åker in på morgonen. Mest praktiskt att bo inne i Gävle när vi båda jobbar (vi har olika arb.tider) och vi har ju bara en bil....LillaP.
Undrar om finaste mannen tänker bo här v 31 när lillprinsen & jag är lediga eller om han väljer att bo ensam i Gävle (han kanske har tröttnat på familjelivet...hi hi).

"Alla vill vara någoting för någon"
Tommy Nilsson


kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar