Välkommen till mig & min värld

söndag 12 maj 2013

Söndags utflykt......

Idag har vi varit till Färnebofjärdens Nationalpark. Lillprinsen ville inte med....men han fick 2 val * följa med* eller *stanna hemma själv*
Han valde att följa med. Nallen Brum-Brum fick också följa med :)


Vi hade med oss lite fika....som vi njöt av i solskenet. Men kan ju lugnt säga att det är bara solen som värmer - tar nog ngr veckor till innan luften är varm igen.
Men myggen har vaknat.....så detta var nog sista gången vi var dit....för vem väljer frivilligt att åka till myggens världsmetropol?
Vi hörde även göken och såg en liten groda, som trodde att vi inte såg den, när vi gick över en spång som gick över slåtterängarna. Men där blev vi inte kvar länge....lillprinsen blev rädd för ngt....inget jag såg eller hörde, men lillprinsen förklarade senare att han ser saker som ingen annan ser. Han hade sett skelett komma upp ur "vattnet" när vi gick på spången.
Vi gick tillbaka till våran fikaplats och där blev han som vanligt igen....sprang runt och lekte :)


Där låg jag på filten och tittade upp mot himlen och mådde så bra :)


Min favoritblomma och Gästriklands landskapsblomma är på G. Dröjer nog inte länge innan man kan njuta av dess doft.


Dagens äventyr är till ända..............

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar