Välkommen till mig & min värld

tisdag 17 december 2013

Varm i hjärtat.....

Idag när jag satt med några "strulputtar" och hjälpte dem med svenskan under förmiddagen, sa plötsligt en av killarna: Du är en bra lärare Eija!
Yes....blev varm i hjärtat och tänkte att jag gör nog lite rätt i alla fall.
Har haft en helt underbar dag på jobbet idag....visst det händer saker hela tiden men jag njuter varje dag på jobbet.
 
Min lillprins och jag har varit och handlat lite idag...blev en sväng till Rusta och Dollar Store (de ligger ju nästan vägg i vägg med varandra).
Sedan har vi varit hemma....jag har lagat middag och lillprinsen har suttit vid datorn en stund. Inte speciellt mycket på TV heller att titta på...eller så är det det....beror kanske vem man frågar ;)
Jag satte mig vid skrivbordet istället och skrev några julkort.....sista minuten jag vet....suck!
Skriver folk julkort numera? Jag gör det, men får en känsla av att det minskar....Förr kunde jag pryda en hel ytterdörr med julkorten (insidan naturligtvis)...men det var länge sedan det kom så många julkort till mig/oss.
 
Vädret idag har varit som igår.....trist! Jag vill ju ha snö...NUUUUU!!!  Jag vill kunna åka skidor och pulka....leka runt i snön! Det finns ju en regndans sägs det i alla fall......finns det en snödans också tro?!
 
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar