Välkommen till mig & min värld

måndag 23 december 2013

Ett år till......

Lillprinsen fick högre feber och kräktes igen....suck! Nu är det med all säkerhet ingen som vill umgås med oss imorgon på självaste Julafton :(
Men han mår inte magsjuk-illa....utan han kräks av huvudvärken och den höga febern min stackars lillprins.
 
Fick i han en halv Alvedon ca 30 min innan LillaP skulle in på årets besiktning kl 14:40.....hua...ogillar att åka dit....och nu skulle jag ha med mig en liten sjukling också. Bådade inte gott....men jag har en tapper lillprins. Lillprinsen fick sitta i fram med en "kräkbalja" i famnen. Jag tog med mig en fleecefilt så att vi kunde hålla oss varma utomhus medans vi väntade....Kan ju säga att besiktningsmannen lät inte speciellt trevlig när jag sa att vi går ut direkt eftersom jag har en liten sjukling med mig som kan kräkas om det vill sig riktigt illa....."Kunde du inte ha skickat någon annan med bilen?" fick jag till svar. "Nej!" svarade jag och så gick vi ut.
Hua vad det var kallt ute...men som tur var regnade det inte och inte snöade det heller....så där satt lillprinsen inlindad i fleecefilten på en bänk medans vi väntade på att LillaP skulle komma ut fr Bilprovningen.
Jag såg alla 1000-lappar som skulle flyga iväg....för jag var så säker på att han skulle hitta en massa fel.
Men enda felet som han hittade var liten slitet bromsbelägg (vänster bak), behöver åtgärdas men ingen panik och behöver inte in på någon ombesiktning. Hurraaaaa!!!
Som lillprinsen sa: Vi behöver inte se pengarna flyga iväg :)
Så nu får vi köra ett år till med LillaP
GOD JUL
 
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar