Välkommen till mig & min värld

tisdag 24 december 2013

God Jul.................................

Idag vaknade min underbara lillprins kl 07.00 ca och var feberfri....Hurraaa! Känns som ett mirakel....han somnade igår kväll med 38,7* och vaknade med 35,6*....underbart!
Lillprinsen fick öppna några paket på morgonen medans vi åt lite frukost. Sedan åkte vi ner på stan och köpte de sista presenterna...det var underbart folktomt på stan....i några affärer var vi helt ensamma, så det tog oss bara ca 1h så var vi klara.
Finaste mannen åkte vi för att hämta hem från Gävle vid 13.30 tiden. Vi var bara in med väskor och hämtade paketen, så åkte vi vidare till fina syster & co för att fira jul med dem.
Helt underbart julbord som vanlig hemma hos min fina syster. Varje år brukar de ha något nytt på julbordet....i år var det inlagd strömming - överraskanade gott! Men jag har en favorit...min fina systers grönkålsrätt...jag skulle bara kunna äta den med köttbullarna....mums!!!
Efter maten åker vi alltid till pappa/morfars grav och tänder ljus. En vacker tradition som vi har i vår familj sedan julen 1986 (pappa dog september 1986). Vi tände också ljus i minneslunden.....det blåste en hel del så det var lite svårt att tända ljusen....men vi lyckades med det.
Tillbaka till fina systers för att öppna årets julklappar. Lillprinsen nöjd med alla sina presenter....han blir lika glad för kalsonger som för LEGO. En favorit var nog mr Yoda-morgonrocken som finaste mannen hade hittat på nätet.
Jag fick ett par Craft "Stay Cool" boxer trosor av finaste mannen....undrar om han tycker att jag är för het......he he he  *blink-blink*
Sedan väntade Julbastu hemma hos A & L (min svågers storebror med fru). Så underbart skönt att bada bastu - tack <3
Nu är vi hemma efter en helt underbar och fridfull julafton med bästa familjen/släkten. Jag bara älskar min familj <3
 
God Jul alla fina läsare!
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar