Välkommen till mig & min värld

torsdag 19 december 2013

Torsdag och snart ledig..........

Årets julpyssel nr 2 avklarad.....idag var det pyssel på eftermiddagen på fritids som stod på schemat....vi plockade fram lite olika saker....ett "smörgåsbord" av pyssel :) Märks att många barnen inte är vana att komma på pyssel själva....de är vana att det finns färdiga mallar till allt.
Men det blev så mycket fint...och framför allt...nöjda barn.
 
Min lillprins hade veckans 1:a bandyträning idag 17.30-18.30 (pip)...ibland regnade det lite....ibland regnade det lite mer....för att sedan vara pyttelite regn. Dagens träning var alltså på uteplan....det ska vara "Julgalan" inne i Göransson Arena imorgon - tråkigt för alla SAIK:s bandyspelare som hamnar ute i "trökvädret". Killarnas träning på söndag kommer också att vara ute mellan 9.30-11.00.
Vi bytte om hemma och han ville inte stå i målet...men efter att jag hade berättat för tränare varför han in ville stå i mål...pratade tränaren med min lillprins och efter halva träningen, ville han stå igen. Fick hjälp av A-lagets lagledare att snabbt få på min lillprins målvaktsutrustningen...tack snälla säger den här mamman <3
 
Nu väntar duschen på mig....sedan ska här funderas på vad jag ska ha på mig imorgon......både på jobbet (julavslutning) och sedan på kvällen kl 18.00. Jag ska på Fullriggaren i Gävle med mina "gamla" jobbarkompisar - ska bli avtackad ordentligt enl min förre chef.
Min underara lillprins och underbara man ska ha killkväll....vad de ska göra vet jag inte....men de kommer säkert att äta "Legendariska ostbollar" ;)
 
kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar