Välkommen till mig & min värld

onsdag 18 december 2013

Glittrat hela dagen.....

Årets julpyssel nr 1 avklarat. Idag var det julpyssel för åk 3 eleverna. Vi var 4 vuxna som hade en varsin station - hos mig fick de göra julkort. Mycket klipp och klistra stod på schemat hela fm....och silverglitter överallt...både jag och ungarna hade glitter i ansiktet och i håret.
På eftermiddagen blev det innebandy med 16 härliga tjejer (6-7åringrna våra) tillsammans med bästa kollegan A. Vilket jubel det var i gy-salen....och som de kämpade...hejja så stolt över dem!

Min lillprins följde med bästa kompisen I hem idag. Tack fina mamma A <3 Hämtade hem en mätt och belåten lillprins vid 19-tiden.
När vi hade parkerat LillaP säger min lillprins: Nu kommer du kanske att bli arg mamma....(lång paus) men jag har glömt mobilen på "Sländan"...(lång paus) tror jag. Eller så kanske jag glömde den på trappan.....Hmm! In med väskorna och då säger lillprinsen: Jag tappade nog den när jag ramlade utanför dagis. Nämen hallå!!! På med kläderna igen och en snabb prommis till dagis där I's lillasyster går. Ingen mobil....vi fortsätter mot "Sländan"....ingen mobil så långt ögat når i mörkret. Bara att gå hem igen....lillprinsen grinar och mamman räknar tyst till 100 och sväljer en massa ord som inte ska komma ut ur munnen. 
Väl hemma tar jag och ska titta i påsen med årets julpyssel a'la Lillprinsen.....VAD LIGGER DÄR?? MOBILEN!!!!!!! Tjohoo!!!!

kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar