Välkommen till mig & min värld

måndag 16 december 2013

En trött mamma.....

Idag har min lillprins en trött mamma som inte orkar göra många knop. Jag jobbade 8:00-16:30....mörkt när jag åkte och mörkt när jag kom hem....suck!! Vill ha snö som lyser upp tillvaron lite....inte regn och svart asfalt!

Idag påbörjade jag min 4:e vecka på mitt "nya" jobb...jag börjar få koll på de flesta barnen på fritids och jag kan en hel del namn också för den delen...ha ha ha

Men idag påbörjade vi sista skolveckan också jag och min lillprins....på fredag är det julavslutning <3 Igår tränade vi lite julsånger som lillprinsen ska sjunga tillsammans med sina klasskamrater: Tänd ett ljus, Feliz Navidad, Nu tändas tusen juleljus och Julen är här....de två första kommer att gå bra, men vettekatt hur det kommer att gå med de två sistnämnda...det rinner tårar nerför min lillprins kinder när han ska sjunga dem - han säger att de är sååå himla vackra <3

Min lillprins har kommit in i en ny fas tror jag...han har upptäckt ljudbokens värld. Just nu har han fastnat i underbara Sunes värld :) Han ligger i sängen och lyssnar, ibland skrattar han högt och ibland  frågar han vad vissa ord betyder. 
Den här mamman småler emellanåt åt Håkans Bråkans underbara "hyss" och ordlekar....inte visste jag att det fanns "Väs-kor"...de är fyrkantiga med handtag ;)

Nu börjar klockan närma sig 22:00 och det känns som om den här mamman borde krypa ner i sängen och invänta John Blund...gäsp 

kramkram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar