Välkommen till mig & min värld

måndag 9 december 2013

Måndag och en dag hemma......

Igår eftermiddag klagade lillprinsen på huvudvärk....fick en halv Alvedon av mig och sedan somnade han. En halv timme senare vaknade han med över 38* i feber. Hmmm......kom snabbt! Febern alltså.
Natten tillbringade vi sovande på en madrass på golvet i vardagsrummet. Undrar hur länge det kommer att sitta i....att vi ska sova på en madrass på golvet när han är dålig? Under alla år vi bodde med lillprinsens pappa, fick vi inte sova i dubbelsängen när min lillprins var sjuk - utan vi fick sova på en madrass på golvet i vardagsrummet.....han kunde ju kräkas och förstöra sängen. Sjukt? Japp.....men så var det!
Men nu är lillprinsen feberfri iaf....så vi får se hur det blir resten utav dagen.

Idag dalar det ner lite mer snö....men det är inte speciellt många minus grader där ute :) Hörde på radion att i Nikkaluokta har de haft -40,4*C den senaste natten.....brrr!!! Kallt och garanterat myggfritt :)

Nu ska jag avnjuta en latte och en liten pepparkaka innan jag pysslar vidare med julen....

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar