Välkommen till mig & min värld

söndag 1 maj 2011

Ska vi åka båt............?

Maj månad....otroligt vad fort tiden rinner iväg. Om en månad slutar min underbara Johannes på 6års....och min fina guddotter tar studenten.

Vaknade som vanligt först här hemma. La mig i soffan för att läsa kap.7 - 9 i boken "Mellan raderna" , som vi läser inför varje APT. Vi har ett imorgon....så det var i sista stund jag läste dem....ha ha ha.

Efter en mysstund satte vi lite fart. Packade fika matsäck och styrde lilla P österut på 76:an. Vi kom fram i Grisslehamn och Eckerö färjan hade precis lagt till. Johannes såg färjan så han frågade : Ska vi åka båt? Kanske sa vi...vi måste kolla när den ska åka & komma tillbaka igen. Vi hade ca 20 min på oss att hoppa ombord.....Snabba beslut.
Ombord åt vi lite mat....Johannes och jag delade på Köttbullar & potatismos. När vi satt och åt sa Johannes : Mamma , visst är du född i Finland? Ja , svarade jag. Och jag är född i Sverige , fortsatte Johannes , det är därför jag kan så bra svenska.
Resan mellan Grisslehamn & Eckerö tar ju bara 2h ( enkel resa ) , så vi hade den trevlig söndagsutflykt :) Synd bara att det blåste kalla vindar...så vi var inte ute på däck speciellt länge.
Och inte köpte vi något speciellt heller....lite godis & en StarWars mini byggsats till Johannes. Båten var tillbaka i Grisslehamn kl 19:30 & sedan var det en 2 timmars bilresa hem. Johannes somnade i bilen , men blev "pigg" när vi kom hem....suck!!

Imorgon är den ny dag med nya upplevelser. Nu blir det sängen , för jag börjar 07:30 & slutar 18:30.....lååååång dag. Min underbara syster hämtar Johannes. TACK!! Vad skulle jag göra utan henne & hennes familj....älskar dem.
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar