Välkommen till mig & min värld

tisdag 3 maj 2011

Räknar till 100.......räknar till 100.......

Vart har ärligheten tagit vägen??? En s.k vän på FaceBook har "stulit" en av mina bilder utan att fråga om det är OK....skickat in den till en tävling...och vunnit en week-end resa till Barcelona ( värd 15000kr ) med den. Och till råga på allt , så är det ett foto som min underbart duktiga M har tagit under en av våra utflykter. Jag blev skitsur....kan man inte skilja på mitt och ditt längre???? Hon har visserligen plockat bort allt ang vinsten fr sin logg , men.......grrrr!!!!!
Jag frågade henne vilken sida bilden ligger ute på ( som vinnare ) , men hon svarade inte på det , utan skrev att hon satt & ringde till företaget. Sedan skrev hon till mig att hon hade talat om att hon stulit bilden från en vän på FB ( utan att be om lov ). Hon skulle bli uppringd av den ansvarige imorgon och sedan skulle hon skicka ett meddelande till mig.
Hon tyckte inte att hon gjort något fel , för det var inga personer med på bilden....Men var ligger skillnaden??? Bildstöld är väl bildstöld oavsett om det är personer på bilden eller inte???

Annars har det varit en lite konstig dag vädermässigt. Fick sopa av lite snö från lillaP imorse. Brrrr....hua vad kallt det var. Johannes satte på sig kepsen , men väl i bilen sa han : Mamma, kan du hämta min SAIK-mössa??
Ännu en dag när jag var glad över att ha vinterjackan på jobbet. Jag , vår vikarie & min VFU:are gick på utflykt med våra 2:or ( 13:00 - 15:00 ). Vi hade mellanmålet med oss. Ibland är det bara så himla skönt att komma iväg lite....avlasta lite på avdelningen ( L var kvar med våra 3:or.....)

Nu ropar sängen......Godnatt.....ses imorgon ^^
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar