Välkommen till mig & min värld

onsdag 4 maj 2011

Rätt ska vara rätt........

Bilden i SvenskaSpels vårbildstävling är diskad.....skönt!!!!
Jag ringde dem imorse , för att höra vilken policy de har vad gäller inskickade bilder till tävlingar de har. Tjejen i kundtjänst skulle skicka vidare ärendet till tävlingsledningen. Sedan vet jag att den s.k vännen också hade ringt. Nu måste de välja en ny vinnare ,så hon har chans att vinna igen ( eftersom hon tydligen hade skickat in egna bilder också) ...men hon vinner inte någon resa med M:s bild iallafall.
Jag var/är inte ute efter att jag/M ska få resan , utan jag anser att rätt ska vara rätt. Man ska inte tävla med någon annans bild under sitt eget namn ( inte ens uppge fotografens namn/källa)
Jag var även in på Sv.Spels hemsida och tittade...bilden är borttagen ( den fanns där imorse ). Jag hoppas verkligen att hon håller det hon har lovat...att aldrig mer ta någon annans bild och skicka in till tävlingar ( utan lov ).

Annars har det varit en "vanlig" dag på jobbet....känns det iallafall...ha ha ha. Lite ute...lite tjafs...lite spa......lite mera tjafs.....och hemgång ^^
Susade hem på risk80 och hämtade hem en glad Johannes. Fick höra en pedagogen som var kvar att jag har en helt otrolig kille. ( det vet jag ju redan.....smile!!! ). Han hade dansat och showat för henne.....och hon berömde hans fanstasi. En av Johannes ordinarie pedagoger hann komma innan vi gick hem ( de skulle ha föräldramöte för blivande 6åringars föräldrar) och hon fick också höra vilken otrolig unge Johannes är - mamma hjärtat ler .

Innan vi åkte hem , var vi till Bernö handelsträdgård....Johannes ska ha städdag på fredag med skolan och han behövde ha nya arbetshandskar. På dit vägen frågade jag Johannes om han ville ha HappyMeal till middag ( kl var iallafall ca 18:00 och jag tänkte vara lite lat.....). Näe....mamma, jag vill inte ha MacDonald´s mat , jag vill ha spaghetti & köttbullar , svarade Johannes.

Nu ska jag hoppa i säng....och invänta mr John...för min underbara M har jag redan ringt och sagt godnatt till.
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar