Välkommen till mig & min värld

söndag 29 maj 2011

Morsdag..............

Söndag och inte vilken söndag som helst....det är Morsdag. Ska upp till mamma en kortis på demensboendet. Hon kommer inte att komma ihåg att jag har varit där...så egentligen går jag dit för min egen skull..eller hur man nu ser på det. Jag tycker att det är jättejobbigt att besöka henne nuförtiden....jag blir så ledsen när jag är där/går därifrån. Hon vet inte jämt vem jag är :(
Jag själv blir inte firad på Morsdag av någon....har inte blivit det sedan 2008. Min underbara Johannes är för liten för att fira mamma med blommor & sånt. Men jag är sjukt stolt & lycklig över att just jag får vara Johannes mamma <3 JAG ÄR VÄRLDENS LYCKLIGASTE MAMMA TILL VÄRLDENS UNDERBARASTE JOHANNES <3

Igår var vi en sväng på stan. Det var Sandviken Dagarna (fred-lörd). Vi shoppade lite, strosade runt lite och naturligtvis fikade vi på "SAIK"-fiket....heter ju inte så , men när jag växte upp sa man det...(kommer inte ihåg vad det hette egentligen....men nu heter det Lasses iallafall).
På kvällen var det cruising , som vanligt , men vi stannade hemma. Jag frågade Johannes om han ville åka ner...men han sa "Nej". Han tycker att det är jobbbigt att titta på bilar. OJ , tänk om hans pappa hade hört det....ha ha ha. För Johannes pappa finns bara bilar...inget annat....och har han Johannes , så "släpar" han med honom på allt vad tävlingar/utställningar/cruising heter. Jag är iallafall glad att Johannes vågar säga ifrån när han inte vill  till mamma ( för till pappa vågar han inte göra det....tyvärr ).
Det är inte lätt att vara liten och säga vad man vill & inte vill till en pappa som man aldrig vet om han blir arg på en eller inte. Min stackars underbara Johannes <3

Till veckan som kommer jobbar jag bara 3 dagar...sedan är jag/vi lediga t.o.m 6/6. Johannes ska till pappa på fredag. Eftersom vi är lediga - lämnas Johannes över till pappa kl 17:00 i Familjerättens lägh i Gävle.
Underbart att jobba en kort vecka....det gör jag i 2 veckor nu :) Veckan där på jobbar jag bara tisdag 7/6...sen är jag ledig igen.....hi hi hi....me like

TREVLIG OCH GLAD MORSDAG TILL SVERIGES ALLA MAMMOR ( det är nog bara vi här i Sverige som firar idag.....det vanliga är 2:a söndagen i maj....)

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar