Välkommen till mig & min värld

tisdag 24 maj 2011

Njuter av livet..........

I fredags ( förra veckan ) lämnade jag min underbara Johannes på fritids på morgonen , för att sedan åka till jobbet & vara kvar sist där. Min underbara Johannes hade sin pappa-helg framför sig. Jag har en klump i magen varje gång jag lämnar Johannes på fritids & sätter mig i lilla P för att köra mot jobbet....( när Johannes ska till pappa ). Jag vet att Johannes behöver sin pappa....för det är hans pappa , oavsett vad jag tycker om den mannen....men jag kan inte rå för att känslan finns där iaf.

Men min underbara M & jag tog vårt pick & pack och styrde vår färd mot Dalarna. Vi hade packat med oss camping prylar. Första natten slog vi upp tältet vid en skogssjö nära Lilla Björnmossen. Det blåste en hel del....men jag sov som en liten gris iaf . M tyckte att det lät som om tåget om ibland.....hi hi hi.
Därifrån styrde M lilla P mot Sveriges högsta vattenfall Njupeskär ( 70 m frittfall ) , nära Mörkret. Otroligt vackert....och absolut värt promenaden upp. Kan tänka mig att åka upp dit när det är sommar/höst.....och vandra runt hela ravinen....Nu låg det kvar lite snö.
Natt # 2 tillbringade vi vid en ny sjö....ca 2mil utanför Idre. Det blev en lite kallare natt ( än natten innan )....men bara man höll sig inne i sovsäcken var det inga problem. Det var nog ca +4*C där mitt i natta ^^
Efter frukosten åkte vi vidare mot Idre. M visade mig ställen han varit på/till. Vi avslutade dagen med att åka till Nipfjäll och vandra lite uppför den. Vilken utsikt...så himla vackert!!
Väl hemma hos M var det skönt att duscha och sedan krypa ner i sängen. Mycket fjäll - luft hade vi andats....hi hi

Måndag blev en lite stressig dag , när jag upptäckte att de har våravslutning på Johannes 6-års redan kl 17:00. Jag slutade 15:30....susade hem på ca 30min...hämta Johannes med väskor på fritids...snabbt till ICA och handla fika ( + frukost ) och sedan tillbaka till skolan med egen fika-korg. Snabba ryck...tur jag är bra på logistic ibland....ha ha ha
Vi började med en tipsrunda , sedan var vi in och tittade på deras vackra konstverk....innan vi fikade ute i solen. Innan vårfesten avslutades kl 18:00 , sjöng hela gruppen så vackert för oss föräldrar och syskon. Synd bara att M inte kunde vara med :(

Hemma igen kunde jag i lugn & ro titta igen posten. Johannes hade fått ett brev fr Telia!! Ngn har registrerat ett refill mobilnr i hans namn....och nr skulle lämnas till telefonkatalogen och nr.upplysningen , så att alla hans vänner kan hitta honom. Han är 6 år och han ska inte stå i ngn telefonkatalog!!!!! Jag har inte registerat ngt nr i Johannes namn och ngn mobil har jag inte heller köpt till honom. Anser att en 6åring inte behöver ha en mobil....han är för liten för det....och framför allt....en 6 åring ska inte vara anträffbar på det viset hela tiden.
Men jag har mina aningar vem som har gjort det....och inte meddelat mig. Vi har (tyvärr ) gemensam vårdnad och Johannes är skriven hos mig...så jag anser nog att man borde ha meddelat mig det också , innan man lämnar ut sonens personnr på en det ena & en det andra.
Men men , jag ringde upp Telia idag och frågade vem som registerat nr på Johannes. Men , tyvärr kunde de inte se det , för det hade gjorts via webben. Och enl Telia är det OK att registera refillnr på vem som helst , oavsett ålder. Hmmmm......ogillar!!!! Tjejen jag pratade med ringde deras säkerhets avd och de skulle ta bort Johannes personnr. från SIM-kortet. Skönt!!!!

Vi hade besök av tidningen Fritidspedagogen idag. De ska skriva ett reportage om vårt teknikprojekt som vi har på fritids. Skoj!!! Det kanske inspirerar andra fritidshem i Sverige att hålla på med teknik. Mina kollegor L & M fick stå i centrum ( L har jobbat med detta fr starten och M jobbar sedan i höstas , fast då med F-1:orna ).

Idag har klassindelningen kommit till åk 1 för Johannes. Han ska gå i klass 1B och tillsammans blir de 21 st ( 13 tjejer och 8 killar ). Johannes fick med sig sina bästa kompisar i samma klass. Så himla underbart!!!! Enda negativa är att de ska ha fritids tillsammans med 3:orna....hmm!!! Och i samma hus som åk 3-9 går. Har fått olika svar på varför de flyttar dessa små ettor till stora huset....och har inte fått ngn bra motivering anser jag....utan bara en massa "svammel". Grr....sådant hatar jag.

Jag deltar förresten i en tävling på : www.tlcsverige/tavla Man kan ju alltid hoppas att man vinner sin drömtatuering ^^ Jag har redan 2 tatueringar , fast de sitter ihop lite på ett speciellt sätt.
Men min drömtatuering är ett porträtt på min underbara Johannes i bara bruna toner. Det skulle vara så himla häftigt!!

Nu ska jag ringa underbara M och säga godnatt och sedan krypa ner i sängen. Imorgon är en ny dag....fylld med nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar