Välkommen till mig & min värld

tisdag 17 maj 2011

Efter regn kommer sol........

En lång dag på jobbet.....känns så iallafall....slutade 16:45 precis som vanligt , men jobbar man en man kort hela dagen , så känns dagen lång. Min kollega L gick hem för att "övervaka" sin son som hade cyklat omkull ( aj aj aj ).....och vi körde utan vikarie. Vår nya kollega B gjorde så gott han kunde.....men vissa barn behöver en "gammal" pedagog pyssla om.....lite trött i huvudet av allt surr.

Ca 30 min innan jag slutade ringde min mobil..." Mamma , har vi planerat något för idag? " Min underbara Johannes ringde <3 Han följde med en klasskompis hem....och han fick äta middag hemma hos dem , för att de skulle hinna leka lite ( hämtas 18:30 ).
Jag såg chansen att ta en snabbfika med undebara M....så ett sms skickades ^^ Vi gick till vårt favvo-fik Wayne´s Coffee ( vi hade vår 1:a fika-date där......kärlek ). Jag njöt av en underbar Blåbär-Vanilj Cheesecake....mums!!!!
På väg därifrån träffade vi en "gammal" klasskompis....fantastiskt!! Träffade honom senast 1993....oj , länge sedan ( ha ha ha ). Men några sekunder idag , får bytas ut mot lite längre samtals tid nästa gång , över en latte ^^

Idag har det riktigt vräkt ner.....men nu skiner solen......växlande väder ^^ Johannes och jag har en bra kväll hemma.....och mitt hjärta mår bra.

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar