Välkommen till mig & min värld

lördag 30 april 2011

Valborg.....

Vaknade till en solig dag...trodde jag iallafall att vi skulle få. Men det har verkligen varit växlande väder...lite typiskt sista april väder kanske man kan säga.

Vi hade en riktigt lugn & skön morgon. Alla fick sova ut ordentligt....något som vi behöver. Efter alla morgonbestyr & lite paketinslagning , var det dax för Johannes att åka på kompiskalaset i Gymnastikens Hus. Vi lämnade en glad Johannes och åkte vidare till Marangoni för lite vuxentid & naturligtvis fika. Deras bullar är så himla goda......mums!!!
Innan vi skulle hämta Johannes hann vi med att åka runt och titta lite i "gamla" kvarter....ställen vi lekte på m.m som barn.
Kl 16:00 var kalaset slut och vi fick hem en hel svettig Johannes....det var bara att ställa grabben i duschen. Där stod han sedan i över 20min och han hann tömma ett X-antal duschtvåls flaskor...ha ha ha.

Medans vi var ute och åkte , stannade vi vid Skogsvallen och jag ringde min fina syster. Fick veta att en av hennes svågrar ligger inne på hjärtintensiven ( Gävle sjukhus ). Visserligen säger läkarna att det inte är någon fara....men man ligger ju inte på intensiven för skojs skull precis. Man har en oro i sitt hjärta iallafall , oavsett  vad läkarna säger.

Nu har HockeyVM börjat....Sett Finlands inledningsmatch mot Danmark på TV. Skönt att Finland vann.....( 5-1 ) Nu väntar vi på att TreKronor ska spela sin första match.

Trevlig Valborg
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar