Välkommen till mig & min värld

torsdag 19 maj 2011

Grattis mamma/mummu......

Idag fyller min mamma ( Johannes mummu ) 78 år . Jag och min fina syster tog med oss lite fika ( kaffe & wienerbröd ), blomma & paket till mamma. Hon var ute och vandrade i korridoren som vanligt när vi kom - men hon svarade på tilltal ^^
Mammas handled har läkt ganska bra - hon använder handen iallafall ( lite svullen fortf. och det syns att den har läkt snett ).
Men nu hade mamma ramlat igen ( igår kväll )....jack i pannan - stygnplåster/strip dit satt av en sköterska igår kväll ^^ Den verkar hon låta vara iallafall....skönt!

Johannes har varit på sin 1:a skolresa med förskoleklassen idag. De åkte lokalbussen till Koversta / Österfärnebo. Johannes hade med sig kameran och oj vilka underbara fotografier han har tagit ( mest på sig själv och sina 2 bästisar I & L ^^ ). Han var i nöjd med resan och lunchen som vi packade med ^^

Nu är Johannes helg-väska packad igen ( han ska till sin pappa fred-månd ). När han la sig i sängen , kom tårarna och han kramade mig krampaktigt. Jag frågade vad det var och han svarade att han vill till M :(
Samtidigt som han vill träffa sin pappa , vill han till M. Johannes har det lite jobbigt just nu. Han är klängigare än vanligt , inte bara på mig utan också på M när han är här. Det är inte lätt att vara liten.

På jobbet idag har det varit lugnt!!! Tillhör inte det vanliga :) Vi hade terminens sista disco ( 3st treor fixade ) på fritids. Jag & min kollega L uppträdde med Mojjes Popcornfrisyr ( vi går under namnet Badrokarna...hi hi hi ). Men vem vet...de kanske återuppstår till hösten...

Nu ropar sängen på mig...mr. Blund är i krokarna *gäsp*
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar