Välkommen till mig & min värld

måndag 2 maj 2011

Vilket nummer har moster.........

Usch vad kallt det har varit idag.....det t.o.m snöade lite idag...brrrr!!!! Var sjukt glad att jag har min vinterjacka på jobbet - hade funderat på att plocka hem den förra veckan. Allt som allt var jag ute nästan 2h i kylan & blåsten.

Hade annars en lång dag på jobbet med 2 möten....hade helt glömt bort att jag hade Trygghetsteams möte kl 14:30....såg en kollega komma fr andra huset för att vara med på mötet. Jag var på väg att ha handmassage med våra barn - vi har SPA-tema på fritids den här veckan. Tur att jag har en VFU:are , som jag bara sa åt att ta över min grupp ( underbart )
Sedan hade vi APT 16:30 - 18:30. Ibland kan man fundera hur vissa tänker.......Varför vill man inte sammarbeta i förskoleklass??? Som vi har nu , har vi 2st förskoleklasser , och till hösten blir de ca 30 barn sammanlagt. Min Johannes går i en förskoleklass med 40 barn ( 3st pedagoger )...och det fungerar hur bra som helst. De delar upp barnen i olika grupper och har ansvar för olika barn. Jag har varit med Johannes i hans förskoleklass och sett med egna ögon att det fungerar. Logistik....jaha...men det fungerar om man vill att det ska fungera.
Vi måste tänka om inför hösten....vi kan inte ha en avd med 85barn ( 2-3:or ) och två avd med ca 35barn/avd ( F- 1:or ) med 3 pedagoger / avd. Men vad är det man säger....det är svårt att lära en gammal hund sitta...

Strax före 16:00 fick jag ett mobilsamtal....blev paff när jag hörde : Mamma , vilket nummer har moster? Min fina syster skulle hämta Johannes från fritids....och nu ville Johannes följa med en kompis hem. Jag sa åt Johannes att hämta papper & penna.....för att skriva upp mosters mobilnr...men sedan pratade jag med kompisens mamma.
Johannes hade sedan varit sur på moster, för han ansåg att hon kom för tidigt. Men nu har vi pratat om det...jag & Johannes...och han skämdes en hel del.....(märks så tydligt ).
Jag hade iallafall turen att få äta en god middag hos fina syster , innan vi åkte hem ca 19:30

Min underbara M hade tid för ultraljudsröntgen idag. Gick omkring med en liten klump i magen hela dagen ( tills han ringde mig ca 15:00 )....och har en liten klump av oro fortfarande eftersom han ska tillbaka på fredag. Då ska det göras med kontrastvätska....

Nu ska jag snart krypa ner i sängen & vänta på att mr. John kommer....men först naturligtvis prata med min underbara M

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar