Välkommen till mig & min värld

lördag 9 maj 2015

Lördag med soffhäng......

I onsdags återvände jag till jobbet efter att ha vilat min fot i 8 dagar. Mindre ont och mindre svullen....men ngt är inte som det ska med min fot dock. Även om jag stödjer på foten så får jag inte ner tårna i golvet (fattas ca 1cm till golvet)....jag kan böja stortån och tån bredvid, men de andra följer inte med hur jag än försöker :( 
Har pratat med 1177 och de bekräftade att ngt är fel...så nu ska här bokas tid till HC och få en läkare att skriva remiss till ortopeden.

En uppmuntrande teckning fr en liten tjej i 1:an (jag med mina kryckor) - blir varm i hjärtat

Igår var jag hela dagen på föreläsning/utbildning tillsammans med blivande kollegor och vår bitr.rektor


En dag med många tankar och Aha-upplevelser...synd att inte alla fritidspedagoger i vårt rektorsområde fick vara med och synd att inte fler fritidspedagoger i Gävle Kommun var med.
Lite vardagslyx att njuta av lunchbuffé och smarrigt fika en fredag "på jobbet"


Min finaste man är iväg och handlar med svärfar och sedan ska han in och jobba ngr timmar. Jag är så tacksam att han finns här för mig/oss....att han flyttade hem till oss för 23 dagar sedan och att han kör mig till jobbet...hämtar mig på jobbet....åker och handlar med mig...bär alla kassar.
Jag unnar honom verkligen all egen tid han får när han är ute och går/springer i Trebo-spåret. Han är ju van att vara ensam månd-fred...göra det han vill...träffa vem han vill....när han vill....m.m utan att berätta det för mig....och nu "måste" han hämta mig direkt efter sin arb.dag slut (17.00)....måste vara "jobbigt" att känna sig stressad när man är van att kunna sitta kvar på jobbet och avsluta i lugn & ro.
(Jag kräver inte nu heller att han ska berätta vad han gör varje minut han inte är med mig - bara så att det inte misstolkas. Men jag hoppas att han känner att han kan berätta allt för mig.......)
Är tacksam
Älskar finaste mannen mest i hela världen
*Mitt mamma hjärta älskar min lillprins mest i hela världen*

kramkram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar