Välkommen till mig & min värld

fredag 1 maj 2015

1Maj...............

1:a maj.....arbetarnas lediga dag...en dag som vanliga arbetare kämpade och dog för för sååå många år sedan. Jag har aldrig gått i ett 1:a maj tåg och demonstrerat.....men min mamma gjorde det (pappa minns jag inte hur han gjorde dock).
Idag åkte min underbara lillprins till sin pappa - han hämtades kl 15.00 vid Statoilmacken  *mamma hjärtat gråter*  men tack&lov kommer han hem igen på söndag kl 19.00.
Det är jobbigt att se hur min lillprins ställer om inför mötet med sin pappa.....hur han "tuffar till sig"....och sedan snabbt säger "hejdå" till mig och en lika snabb puss på munnen.
Tror aldrig att jag vänjer mig med att se lillprinsen åka till sin pappa - har ett mamma hjärta som gråter och längtar hela tiden.

Idag blev det gårdagens rester till lunch för oss......inte fel det heller (helstekt fläskytterfilé med klyftpotatis). Men om ca 1 månad öppnar Kanalkiosken sin grillbuffé och då måste finaste mannen och jag boka bord tillsammans med herr O & herr F



Finaste mannen tittar på Eurosport och cykeltävling (Turkietrunt) och den svenska kommentatorn använder ordet "Alltså" så gott som hela tiden...ha ha ha...
Men idag startar hockey-VM från Prag, Tjeckien....tjohooo!!! Finland vs USA och Tre Kronor vs Tjeckien.....hejja hejja!!!

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar