Välkommen till mig & min värld

söndag 10 maj 2015

Fikasöndag............

Vaknade tidigt idag.....och då menar jag tidigt...ca 5:30...*gäsp* Varför ska jag vakna så tidigt en söndag när man kan sova ut?
Ja ja....slappade i soffan tills mina fina vaknade och frukosten hamnade i magen...mmm....måste ha frukost i magen varje morgon, annars fungerar inte jag.

Vädret idag kan man säga var "50 shades of Grey" som slutade i dur. Vaknade till regn....övergick till bara grått...kallt....för att sedan spricka upp så att vi fick se lite blå himmel :)

Finaste mannen var iväg på sin runda i Trebo-spåret på em - han är borta ca 1,5h varje gång. Saknar honom....men han mår bra av egen tid....tid utan mig/oss.

På kvällen var vi iväg till min fina syster & co på fika. Min lillprins sa häromdagen att det var länge sedan han träffade moster...så vi bestämde att idag var en bra dag att åka över till dem.
Vi passade på att "gratta" fina kusinen M som fått körkort och köpt en liten fin blå Peugeot 207
Nu håller vi alla tummar och tår att hon kommer in på den utbildning hon vill till hösten (ämneslärare i engelska för gymnasiet)

Igår var det 70 år sedan 2:a världskriget tog slut och idag tittade vi på ett program som hette "Min farmor och förintelsen" - vi får inte glömma hur jobbigt det än är att titta/lyssna så måste vi fortsätta att arbeta mot främlingsfientligheten som håller på att ta över igen.

Imorgon får vi politikerbesök på skolan....Anna Kindberg Batra (Moderaterna) dyker upp under 1h. Hon har fått nys om vårt integrationsarbete och vår omorganisation inför ht-15, så hon vill besöka vår lilla skola. Välkommen till landet utanför Stockholm där vi lever i nuet hela tiden :)

kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar