Välkommen till mig & min värld

lördag 23 april 2011

Påsk Afton.....

Vaknade först av alla.....hann läsa morgontidningen innan Johannes vaknade och gav mamma en härligt varm kram. Sedan in i hans rum för att titta om Påskharen varit framme och lämnat några ägg :) Påskharen hade gömt 2 ägg i Johannes säng.....en med godis & en med lite Legogubbar & små bilar.

Efter att M också hade vaknat , åt vi frukost och sedan packade vi med lite fika och åkte iväg på ett Påsk-äventyr. Vi styrde bilen mot Storvik...och sedan mot Avesta. Därifrån åkte vi till Heby....M:s gammelfarfar ligger begravd på Västerlövsta kyrkogård...och vi var dit och planterade lite påskliljor. Sedan hamnade vi på ett gammalt hederligt kondis i Heby....gick inte ens att betala med kort där. Hur vanligt är det idag??? Men gott fika hade de :)
När vi skulle köra därifrån sa Johannes : "Kör vänster"..........vårt äventyr fortsatte mot Mörklinta....men innan vi kom dit åkte vi mot Horndal...och den vägen hem igen ^^
Väl hemma lagade jag lite påskmat....Johannes sa att det är nästan som julbord. Vilket ju är sant....Efterrätten njöt vi ute på balkongen i kvällssolen.

Johannes och M satt kvar en stund och pratade StarWars. Johannes har en StarWars bok där man ska klistra klistermärken på rätt ställe. Oj vilken surrkuse Johannes är....konstigt att M inte fick skavsår i öronen *fniss*

Jag njuter av livet med mina älsklingar och ska fortsätta att må bra....
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar