Välkommen till mig & min värld

måndag 25 april 2011

Järvzoo...........

Klockan ringde ca 07:00....låg kvar en lite stund innan jag gick upp och kokade lite pasta. Gjorde klar vår lunch och allt annat som skulle packas med innan mina älsklingar vaknade. Vi åt frukost och strax före 08:30 var vi på väg.....

Vi tog 272 norrut ( Tidernas väg ) mot Bollnäs....vi hade siktet inställt på Järvsö och Järvzoo. Underbart väder.....krokig väg.....trevligt sällskap....vad med kan man begära???
Vi var framme strax före 10:30......Det var lagom med folk....inget stoj & skrik...utan vi kunde strosa i vår egen takt utan en massa trängande & knuffande. Vi såg alla djur utom igelkottarna & rävarna.....min favorit är helt klart fjällräven....den är såååå himla söt. Johannes gillade lo-katten.....stolt & grann. Vi såg t.o.m järvarna...de brukar vara så skygga , men nu var de ända framme vid stängslet båda två.
Vi fikade & åt lunch där uppe.

Hem tog vi samma väg....men nu var det betydligt mer trafik. Alla påsklovslediga var på hemväg....Men vi tog 272 fr Bollnäs mot Ockelbo / Sandviken , så trafiken minskade avsevärt ^^ Vi stannade och tog en sista fika vid "Playa de Långbo ".......riktigt skönt. Var en aning trött , men det gick bra att köra även sista biten.

Nu har vi både suttit ute på balkongen och ätit middag, M somnade på soffan och Johannes leker med Lego i sitt rum...Imorgon börjar vardagen igen.....Oj oj oj...hur ska det gå...känns som om jag har varit ledig hur länge som helst.
Men det är imorgon det , nu lite kaffe och glass....mums!!!
kramkram

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag!
    Vi ses i morgon med nya friska tag!
    Kram

    SvaraRadera