Välkommen till mig & min värld

tisdag 26 april 2011

Prata mycket...hela tiden.....

Tisdag....fast det känns som måndag. Veckans första arbetsdag avklarad. Det gick ju bra :) Min kollega L har varit med på 3st anställningsintervjuer under dagen....så jag har knappt sett skymten av henne *snyft*  Men vi behöver ju få en ny kollega snart , som är utbildad. Vi har haft en outbildad vikarie sedan 11/1-11.

Min VFU:are från HiG är hos oss igen....hon ska vara 15dagar hos oss. Kul att det finns personer som vill utbilda sig till "fritidspedagoger" , trots att det finns tendenser till att yrket dör ut......Det är kul med VFU:are , för deras frågor/funderingar får oss gamlingar att fundera och tänka , varför vi gör det vi gör och varför. Härligt. Till hösten ska jag få gå en LLU-utbildning på HiG. Vi var 5 på mitt jobb som ville gå den , men vi är bara 2 som får gå den - jag är en av de lyckliga.

Idag har vi haft kyligare väder igen...lite regn imorse. Jaa , april-väder kallas det visst *fniss*....väder som man är van vid att det ska vara i april. Men till helgen låter det som om det blir varmare igen...me like a lot :)

Äktenskapstips från Johannes igår kväll : "Prata mycket med frun... hela tiden". Underbart.....han kommer aldrig att ha några problem med det i framtiden...hi hi hi !!! Min underbara Johannes pratar i ett och om man frågar honom om han kan vara tyst , svarar han "Nej"

Nu ska jag ringa min underbara M och prata ....han har flyttat hem till sig igen *snyft* Men tur att det är helg snart igen.....om han inte kommer hem tidigare.

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar