Välkommen till mig & min värld

tisdag 19 april 2011

Ledig med min son......

Njuter av att vara ledig med min son. Vi sover lite längre än vi brukar...men vad gör väl det.Vi har inga måsten känns det som. Mannen i mitt liv åker till jobbet ca 07:30 och kommer hem efter 17:30.
Igår var vi på utvecklingssamtal ( 9:15 )....det var 1:a gången Johannes var med på samtalet ( han går på 6-års ) och fröken bad honom berätta hur han tycker att det är. Han började med att berätta "Igår var vi någonstans och M var med...jag såg massa vårtecken. M jobbar nu , han lånar våran bil men han kommer hem sen "
Det var ju inte riktigt det fröken hade tänkt sig att Johannes skulle berätta...men han berättade det han tyckte var viktigt. Annars gick samtalet bra...med beröm G ^^
M hade med sig en KickScooter när han kom hem fr jobbet igår. Gissa om Johannes blev glad <3 Hade han kunnat , så hade han sovit med den i sängen. Han började med att åka inne med den. Johannes bar ut sina 2 stolar ut på balkongen & satte fårskinnsfällarna som dynor till sig & M....till mig sa han : Mamma , du får inte plats. Ha ha ha ....vi som har ny balkong sen i somras på 8kvadrat...Men jag gick in & fixade lite fish & chips till middag ^^ Efter maten gick jag & Johannes ut en liten stund....Han sparkade fram & tillbaka till skolan/fritids....och på hemvägen var vi in på macken & köpte glass.
Idag har vi varit ute och njutit av finvädret. Johannes hade sin kickscooter & jag fick gå en rask promenad. Vi gick förbi pappas/morfars grav och tog med oss lyktorna hem....nu får de vila fram emot hösten. Ringde min syster & vi ska fixa lite påsk/vår där till helgen.
Nu ska jag njuta av lite "kaffelatte"
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar