Välkommen till mig & min värld

fredag 29 april 2011

Mamma kan nästan inte läsa......

Haft en ganska bra dag på jobbet idag. Fredagar är bra dagar för det mesta...har ganska mycket planering. Och speciellt idag.....jobbade 07:30 - 14:30...tjohooo ^^
Var så himla skönt att sätta sig i Lilla P och bara susa hem på riks80. Av någon konstig anledning brukar jag för det mesta hamna i omkörningsfilen ( ha ha ha ) och idag var inget undantag. Halvägs mellan Gävle - Valbo kröp trafiken helt plötsligt fram....krypkörning fick jag träna mycket på i körskolan.....ha ha ha. Eftersom jag inte hade någon aning om hur lång sträcka det handlade om eller vad som hänt , ringde jag Johannes fritids och sa att jag ev skulle bli lite sen. Men som tur var , var det bara lite vägarbete...så trafiken fick sicksacka en kort bit.

Hade lovat Johannes att lämna bilen hemma innan jag hämtade honom. Han vill åka sparkis hem via bageriet ( nära oss )....Johannes ville ha en vaniljbulle och jag valde en kanelbulle. Väl hemma satte vi oss ute på balkongen med vårt fika. När Johannes hade ätit upp sin bulle , började han små äta på min kanelbulle. Johannes sa : Mamma , jag ångrar att jag inte tog en kanelbulle istället. Hmmm.....vad säger man ??? Han åt upp halva min bulle ocskå.

Nu är underbara M hemma igen förresten. Vi hämtade honom vid Resecentrum. Väl hemma la Johannes beslag på M med StarWars-boken i högsta hugg förklarandes att "Mamma kan nästan inte läsa "....suck!!!! Jag gjorde ett tappert försök under dagen att läsa , men jag uttalade någon StarWars - gubbes fel......ha ha ha......Inte lätt när man är helt ute och flyger i ingenstans. Det är tur att M finns ;) Han är en STAR i StarWars världen för min underbara Johannes.

Som nästan alla svenska familjer hade vi Tacos till middag idag. Johannes gillar inte köttfärsröran  , så han hade köttbullar istället. Går bra det med ^^

Men nu sover den yngsta av mina älsklingar. Imorgon är det Valborg och den sista dagen i april. Otroligt vad fort tiden har gått. Njuter av mitt liv till fullo varje dag....även om det ibland kan kännas som om dagen aldrig tar slut.....och jag ibland har en längtan efter M som får mitt hjärta att gråta. För det är oftast M jag saknar.....Johannes saknar jag varje gång han är hos sin pappa.....vilket inte är så himla ofta iallafall.....Varannan helg är tillräckligt för oss att vara ifrån varandra.......hatar loven när han får vara hos sin pappa...speciellt sommaren , då det är 2 x 2 veckor hos pappa. Men nu ska jag inte deppa över det....Har ju båda mina älsklingar hemma denna helg.


kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar