Välkommen till mig & min värld

onsdag 27 april 2011

Lagligt.......

Äntligen kanske jag ska säga....har bytt till sommardäck på lillaP. Har helt enkelt haft annat som varit prio 1 i mitt liv de senaste 4 veckorna....och hade inte riktigt koll på när vinterdäcken skulle väck...läste det i tidningen ^^ Ja ja ja...nu är det fixat iallafall. Det finns en däckfirma här i stan som gör jobbet snabbt & bra....har mina däck på förvaring hos dem också.

På jobbet hade jag min planering under förmiddagen.....hann med en del av det jag skulle iallafall. Min VFU:are är jätteduktig.....det är hennes andra termin på HiG och således hennes andra praktik hos mig....men det känns så himla skönt att jag kan ge henne uppgifter och hon fixar det ^^
Vi hade även besök av blivande 2:a klassare på vårt fritids ( ca 15st ). Kul att höra deras "JA" när jag berättade om hur vi gör på vårt fritids.....tänk att få att mellanmål lite när man vill under 30min.... sitta var man vill i matsalen....att man får gå när man är klar....bara man kommer ihåg att torka sin plats *fniss* Men jag talade om att det är ett ansvar man får när man blir en tvåa...klarar man inte det , bestämmer vi vuxna t.ex var man ska sitta och med vem. Under samma tid besökte några av våra 3:or fritidsklubben. De var glada & nöjda när de kom tillbaka.

Johannes fick följa med en klasskompis hem idag. Han är en populär lekkompis min underbara Johannes. Jag hämtade hem honom ca 17:30...då skrek det i min mage av hunger. Johannes var sugen på McDonald´s hamburgare.....finns godare hamburgare i den här stan ( Monroe´s )..men Johannes gillar inte deras hamburgare. Men det kommer nog en dag när han kommer på att deras är såååå mycket godare.

Igår kväll hörde jag min lilla älskling  gråta i sängen.....jag blev jätteförvånad och undrade vad som hade hänt...om han hade ont någonstans.....men han saknade M *snyft*. Han låg i min säng , på M:s kudde.....för då kunde han snusa på M.  Jag pratade med min underbara M innan jag somnade...talade om att vi saknar honom jättemycket. Skönt att höra att han saknade oss också. Älskar den mannen tokmycket.
Johannes tycker att vi ska flytta , så att M kan flytta till vår familj. Helst ska vi flytta till ett hus nära en av hans kompisars mamma...ha ha ha. Visserligen tittar vi efter något gemensamt , men det måste kännas rätt...för oss båda. Vi har varit på visningar....men , vi letar vidare.

"Det du inte såg" -Patrik Sjöbergs memoarer.....en bok man kanske ska läsa...eller inte.

Dagen går mot sitt slut.....sängen kallar...men först ska räkningarna betalas och jag ska ringa min underbara M innan John Blund får komma till mig.

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar