Välkommen till mig & min värld

torsdag 28 april 2011

"Oh my God........"

Inte bra att vara ledig en måndag , för jag blir helt dagvill...ha ha ha...Jag brukar ha superkoll på allt , packar allt kvällen innan....Men jag hade totalt glömt bort att Johannes har idrott på torsdagar.....suck!!! Så lillemannen hade inte sin gympapåse hängandes på kroken. Men som tur var har han "gympa"-liknande kläder som extrakläder på fritids ( handduk fick han låna.....tack!! )

Idag har jag jobbat med 2 vikarier , jobbigt värre. SUCK!!!! Även om en av vikarierna har jobbat hos oss sedan 11/1-11 , var min känsla att det var jag som jobbade ensam...med 48 ungar.
Vi hade "Talang 2011" på fritids och det var pirrigt värre för alla ungar som skulle uppträda. Sammanlagt fick vi se 19 underbara uppträdanden. Vilka talanger det vi har bland våra ungar. Men för en viss elev blev det lite för mycket......fick rycka ut mitt under min lunch för att hjälpa klassläraren att rädda lektionen. Jag lyckades få med mig eleven ut ur klassrummet ganska lugnt....bara för att ge honom svar på det han eg var orolig över. Resten av stunden i klassrummet klarade han galant , likaså uppträdandet.

Johannes och jag har annars varit och handlat lite...bland annat presenter. Han är bjuden på kalas på lördag ( 14:00 - 16:00 )....två av hans klasskompisar har fyllt 7 år och de har gemensamt kalas. Johannes visste precis vad han skulle köpa och till vem...en kille & en tjej.

Har njutit av sång från min underbara Johannes......Vi har bara dusch , men vi har en lite större balja som han ibland vill sitta och leka i ^^ Han satt i baljan och sjöng med hög stämma " Oh my God...oh my God....what a wonderful surprise....I´m in love......" Jag har en liten show-man hemma hos mig.
Jag har frågat om han ska bli en dansare när han blir stor....för han har verkligen känslan för dans i kroppen...han kan inte sitta still / stå still om han hör bra musik. Men nej , han ska bli bandyspelare.

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt innan sängen kallar. Imorgon är det fredag och min underbara M kommer hem igen. Inte klokt var jag saknar den mannen.....*snyft*

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar