Välkommen till mig & min värld

onsdag 3 juni 2015

Morfarskakor.......

Igår satte jag mig bakom ratten för första gången på nästan 7 veckor.....Ovant?Ja! Gick det bra? Absolut....men min fot är inte 100% OK än....får en känsla av att vara bortdomnad i tårna efter en hel dag i kängan (sväller lite)


Jag jobbade bara 1/2 dag igår (var ledig fr kl 12.00)...så finaste mannen sov hemma hos sig natten som var....konstigt....han har ju bott här i nästan 7 veckor....och nu var han inte här *snyft*
Men idag är ordningen återställd.....hämtade hem mannen efter jobbet idag *lycka*

Min lillprins och jag städade ett köksskåp igår och då hittade jag ett gammalt recepthäfte efter mamma. I den finns min pappas favoritkakor och lillprinsen döpte dem genast till "Morfarskakor"
Jag har inte bakat dem sedan min pappa dog sept 1986....men i kväll har lillprinsen och jag bakat dem....mmmmums!
De är lika goda som jag minns dem (betyg 10/10)

De heter Stockholmare egentligen ;)

kramkram och söta drömmar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar