Välkommen till mig & min värld

söndag 14 juni 2015

50 nyanser av grått....mitt i juni

Usch vilket gråväder det är idag...söndag och ingen värme....och om en vecka har midsommar varit...Men snart kommer min solstråle hem (lillprinsen är hos sin pappa)

I fredags blev jag avtackad på jobbet
Rektorn höll ett fint tal och hans ord värmde mitt hjärta
"Du lämnar ett stort tomrum efter dig och den blir inte lätt att fylla...."


Väl hemma satte jag mig på balkongen och bara njöt....det var så varmt och skönt......Finaste mannen var på studentuppvaktning i Storvik och jag hade ingen aning om när han skulle dyka upp.....


Men till min lycka och glädje dök han upp vid 19.30-tiden...usch vad jag hade längtat efter finaste mannen......(han flyttade ju hem till sig i tisdags...efter nästan 8 veckors sambo-boende)
Vädret var så underbart så vi åkte till Hedåsen, Storsjön och åt vår middag där på stranden medans solen gick ner i väster - så romantiskt och vackert!


Igår var vi hemma i lugn och ro...inga måsten :)
Vi åt lunch på balkongen.....det var varmt och skönt....tills en massa grå moln började dyka upp....
Men vad gjorde det....det var ju prinsbröllop på TV
Prins Carl-Philip och Sofia gifte sig i Slottskyrkan....så nu har vi fått en ny prinsessa i kungafamiljen :)
Hennes brudklänning var (är) otroligt vacker....men vackraste klänningen i mitt tycke hade kronprinsessan Victoria.

Bild lånad fr Expressen

Även om prinsen höll ett otroligt vackert tal till sin fru, så var Sofias kärleksförklaring till sin man såååååå romantiskt. Hon hade skrivit ner ord/meningar och tagit hjälp av Molly Sandén och Danny Saucedo - de framförde "Sofias sång"....Oj vad vackert det var...torkade tårar <3

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar