Välkommen till mig & min värld

fredag 11 december 2015

Fredag igen......

Sitter i soffan här hemma och bara njuter av livet. Känner tacksamhet över att få umgås med min fina lilla familj.
Idag har jag som vanligt haft en kort dag på jobbet (kommer att sakna mina tidiga fredagar när jag börjar jobba på fritids igen efter jul). Fredagar är den dag då jag är hemma innan min lillprins kommer hem från skolan. 
Väckte finaste mannen när jag kom hem och sedan åkte vi ner på stan när lillprinsen kom hem.
Blev ett besök på biblioteket - lillprinsen hade böcker som skulle lämnas tillbaka. Han hittade ingen ny Katarina Mazetti bok om Kusinerna Karlsson att låna dock :(
Sedan blev det en stilla promenad till Intersport....nya bandyhandskar och ny bandyklubba skulle inhandlas (lillprinsen behöver detta utifall han ngngång ska spela ute istället för att stå i mål). Till mammas fasa kostade klubban ca 1000 kr.....hua!!! (handskarna bara ca 400 kr)
Blev en stilla promenad därifrån till Hansens Café där vi njöt av eftermiddagsfika tillsammans med min fina syster och svåger.


Nu står lillprinsens bandytrunk packad och klar i hallen. I morgon kl 07.00 är det avfärd mot Rättvik - poolspel väntar för bästa grabbarna.
Lillprinsen har somnat och nu ska den här mamman också krypa ner i sängen så att jag orkar upp när klockan ringer vid 05-tiden - lillprinsen ska ju ha sin mannagrynsgröt :)
Finaste mannen stannar hemma och vilar....han kommer att vara saknad dock *snyft*

Söta drömmar!
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar