Välkommen till mig & min värld

söndag 6 december 2015

2:a advent och det dripp dropp.....

Dripp Dropp Dripp Dropp......hade föredragit snöflingor istället för vattendroppar....men man kan ju inte få allt här i världen.
Idag är det andra advent och hela familjen vilar :)
Blev en lång dag igår för lillprinsen och mig. Avfärd från Göransson Arena 6.30 och hemma igen ca 22.00.

Igår var lillprinsen och jag till Sundsvall på bandycup med bästa laget (SAIK U12). Min lillprins vaktade målet för SAIK vit (3 av 4 matcher). Det blev 2 vinster och 2 förluster för laget ( SAIK svart vann 1, 1 oavgjord och 2 förluster). Båda lagen blev 2:a i sina grupper och gick vidare till semifinal....där båda lagen förlorade. Men tappert kämpande killar blev 3:a i cupen :)
Vilka killar!


I den 3:e och sista gruppspels matchen fick en annan kille stå och då skulle min lillprins spela ute. Hmm....tränaren hade missat att meddela oss detta, så vi hade inte med oss vanliga benskydd, handskar samt klubba. Men ett härligt gäng som ställer upp på varandra är detta. En kille hade med sig extra handskar som han lånade ut, en kille hade med sig extra klubbor som han lånade ut....och en kille i det andra laget kom inspringande efter deras match och slet av sig sina benskydd och lånade ut dem.
Lillprinsen var nöjd och glad efter sin match och hade t.o.m sagt till tränaren att han hade glömt bort att han kunde åka så snabbt :)


Redo för avslag :)

Nu tänder vi 2:a ljuset och njuter av att bara vara *kärlek*
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar