Välkommen till mig & min värld

söndag 27 december 2015

En helt vanlig söndag...igen

Idag har min underbara lillprins namnsdag...vi har bakat chokladmuffins som vi ska mumsa på...nam nam nam! Japp....min lillprins heter J.
Middagen idag blev stekt lax med kokt potatis och kall fisksås.
I den här familjen ska vi ju äta fisk 2ggr/vecka enl mannens hjärtsköterska :)
Det är gott med fisk....men svårt att komma på rätter som även lillprinsen äter....eller så gör jag ngt annat till honom.

Vi var förbi hos finaste syster och fikade igår. Hennes döttrar hade gjort en jättegod tårta....lillprinsen åt 2 bitar = god!
Av oss fick hon Marie Fredrikssons bok "Kärleken till livet" - ska nog låna den av henne senare (när hon själv har läst den).

Igår kväll blev det en promenad efter 21.30 - så lillprinsen följde också med och sedan var han pigg *suck!*
Tog galet lång tid innan han somnade.....t.o.m vi hade lagt oss för natten innan han kröp ner mellan lakanen.
Men sedan sov han länge idag.....vaknade närmare 10.00 - hoppas han somnar tidigare ikväll......

Finaste mannen och jag var ute på en lite längre runda idag - blev nästan 3 km på ca 40 min. Det var så skönt att klä på sig lite varmt och gå en runda i -10*C medans det var ljust ute. 
Men jag vill ha snö också.....så att det blir ljusare ute liiite längre - nu blir det ju mörkt redan vid 15-tiden (bläää)

I morgon är det vardag igen och för en del blir det en jobbardag, men vi forts vara lediga - mys väntar ngr dagar till :)
Inget inbokat och det känns helt OK...vi tar dagen som den kommer och njuter av livet *kärlek*

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar