Välkommen till mig & min värld

måndag 28 december 2015

Bio en måndag em.....

Härligt att kunna vara långledig med mina fina. 
Vi hade inga måsten inplanerade idag....så det blev snabbt beslut att vi skulle gå på bio och se "Snobben...the Peanuts movie"
En gullig film i lugnt tempo - lite kärlek och mycket fantasi och det viktigaste...empati och ärlighet.


I förrgår började JVM i Helsingfors, Finland. Ett av mina "gamla" fritidsbarn är med i Små kronorna som målvakt (Felix Sandström - till vardags spelar han i Brynäs IF). Idag spelade de mot USA och kors i taket....Små kronorna vann med 1-0...första vinsten på 20 år över USA! Vilka kämpar juniorerna är och de kämpar som ett lag.....men i ärlighetens namn så var USA snäppet bättre - men de fick ju inte in pucken i mål. Sverige har spelat 2 matcher och Felix har fått vakta båset än så länge.....nu återstår Danmark och Canada i gruppspelet.

I morgon är det tisdag och bandyträning väntar kl 17.30 (5.30 pm)
Spännande eftersom J ska prova sin nya målvaktsmask för första gången :)
Hoppas han kliver av isen nöjd och belåten.
Skickar en stor tack-kram till Rasmus Forslund och Niklas Gälman (SAIK:s A-lagsspelare) som hjälpte mig att hitta en bra och säker målvaktshjälm/mask till bra pris.
Vad hade jag gjort utan dem?
Jaaa.....det kan jag fundera på.....

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar