Välkommen till mig & min värld

torsdag 10 december 2015

6 arb.dagar kvar....

Tänk vad fort tiden rusar iväg....känns så iaf, fast tiden går ju lika fort hela tiden *ler* Nu är det bara 6 arb.dagar kvar detta år för mig och sedan är jag ledig med mina fina fram till 7/1 när jag börjar jobba igen.
Det märks på eleverna att det är i slutet av terminen och alla vill ha lite ledigt. Även om klassen jag jobbar med är en helt underbar klass och jag älskar varje minut, så är de lite ofokuserade just nu *ler* och på ngt sätt har de väl lite separations ångest också eftersom 11/1-16 kliver deras nya lärare in i klassrummet och jag återgår till att jobba på fritids.

Den här veckan har jag och finaste mannen varit ute och promenerat en kort runda varje kväll. De två senaste kvällarna har vi gått förbi pappas grav - igår kväll tände jag ljus i lyktorna (lite ljus i mörkret). Nu har finaste mannen varit hemma hos oss i en vecka...ngr veckor till blir det eftersom han är sj.skriven 100% hela december (50% hela januari....och sedan får vi se). Lillprinsen håller pappis sällskap i soffan tills jag kommer hem från jobbet *kärlek*

Lillprinsen har tränat bandy tisdag och onsdag - morgondagens träning är inställd pga att på lördag morgon är det avfärd kl 07.00 mot poolspel i Rättvik. Det blir en kort men intensiv match-dag.....kommer att bli ett gäng trötta killar som sätter sig på bussen hem igen på eftermiddagen.
Återstår att se om finaste mannen orkar följa med - är inomhus iaf, så man kan sitta ner och vila när orken tar slut (ska visst vara en kall hall....brr....måste komma ihåg att ta med mig en filt)

Nu ska jag ta tag i tvätten....den behöver hängas :)

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar