Välkommen till mig & min värld

söndag 16 augusti 2015

Söndagkväll......

I onsdags var jag på IT-utbildningen som man måste gå på i Sandvikens kommun innan man får behörighet att logga in på intranätet och innan man får sina inloggningsuppgifter....Så nu är jag betrodd med en "ny" dator :)
Efteråt körde jag till mitt gamla jobb i Gävle och lämnade tillbaka min "gamla" dator.
Träffade en del gamla kollegor....och ngr barn - en liten speciell tjej kramade om mig hårt bakifrån (min lilla syrianska som kom ensam i feb.2014)
Hade även bokat in en fika-date med fina vännen (fd kollegan) A på Coffeshop Java i Gävle. Jösses vad det var kul att bara sitta och surra om allt & ingenting....tiden rann verkligen iväg fort :)
Klockan 22.oo landade jag i fina mannens lägh på Brynäs - sov natten där i min ensamhet.

Torsdag kl 9.00 var det samling ute på Engeltofta (Gävle) för 2 studiedagar fylld med information - mat & fika inte att förglömma :)
Vi sov i de fina Sea Lodge rummen.......


Innan kvällens grillbuffé hann vi slappa vid poolen....after work kanske det kallas :)


Fredag lämnade jag Engeltofta ca 12.30.
Klockan 14.00 var det begravning i Bomhus kyrka - vi följde min lillprins farmor till hennes sista vila (hon ska ligga i Minneslunden)
Jag satt mellan min lillprins & hans farfar (raden bakom farmors barn med resp.)
Sedan var det begravningsfika i Stora Vall (konstigt val eftersom Stora Vall är på andra sidan stan....vid Högskolan)
Väl hemma vid 16.30-tiden släppte all anspänning - lillprinsen tände ett ljus för farmor ute på vår balkong *kärlek*

 

Igår cyklade jag och lillprinsen hem till PirMo - lite släktmiddag (fina syster som fyllde 50 2012, bästa svågern som fyllde 50 i mitten av maj 2015 och fina kusinen M som ska börja studera i Karlstad 24 augusti)
Mycket surr och jätte god mat *tack*

Idag cyklade jag till "Djungelvägen" och plockade en massa bär


Nu hägrar sängen snart......och inte når jag finaste mannen heller - han ringde igår morse innan han skulle vidare fr ett ställe utmed Kungsleden.
Sänder en kärlekstanke med en önskan om en god natt till min fina man *saknar*

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar