Välkommen till mig & min värld

måndag 10 augusti 2015

Ny vecka och äntligen kontakt.....

Ny vecka på jobbet och nya barn...idag delade vi upp oss på 2 avd. Jag ska ju jobba med åk 2-6 barnen på fritids. Vi fick 12 barn med oss till Jupiter/Solen (de mindre barnen går på Tellus)
Efter lunch gick vi till Korsika-badet - vi var ensamma där :)
Ngr barn valde att meta och ngr badade.


När jag jobbade i Gävle spred sig en lätt doft av Gevalia-kaffe alt Korsnäs över staden....idag kände jag en lätt doft av ko-skit.....kontraster :)

Äntligen fick jag höra finaste mannens röst.....han hade varit upp till Skierfee idag. Han mår bra trots att han har många mil kvar att vandra. När vi pratade började det regna på honom....så han fick sätta lite fart ner till tältet. Imorgon ska han vandra vidare.....min vandrare i den norrländska fjällvärlden.

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar